dimecres, 1 de setembre del 2010

El crític literari X

Els crítics també fan biografia, al capdavall i al capdamunt.
L'escriptura és un espill que només pot reflectir el jo i petits porcions del paisatge que entorna el jo.
Ho comprovo llegint la crítica literària d'un conegut meu, en un dels suplements culturals del país.
X hi parla amb vehemència de l'escrit d'una coreana. Però cada una i totes les frases, d'aquesta crítica, són biografia pura i dura del crític -X-.
Jo, que el conec, podria explicar exactament de quines afirmacions de vida parteixen aquelles afirmacions crítiques que semblen girar entorn de la novel.la de la coreana i que, en definitiva, parlen només d'ell.
L'escrit és bellíssim, però em planteja el dubte si no tot serà un llarg intent de trobar miralls paral.lels.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada